26 september 2011
Met dit prachtige najaarsweer begint het al weer te kriebelen… Noteer 26 mei 2012 maar vast in uw agenda!

23 mei 2011
ENIGE UITLEG VAN UW RITMEESTER OVER DE ROUTE
Waar ging u verkeerd… Ja, bij vakje no. 48 in uw routeboek begon de ellende (ha,ha). NAAR Bourtange is taalkundig dwingend, dus moest u bij de eerstkomende afslag linksaf (ANWB paal) velen reden hier ijzerenheinig rechtdoor. Oh, oh, hadden wij hier maar een controlepost neergezet.

Dan vakje no. 55; dat was de TWEEDE afslag naar links na de grens en die lag op 1 km. Velen gingen op de eerste afslag links af en dat was NIET na 1 km vanaf de grens. Het leuke voor ons was dat de beide situaties precies gelijk aan elkaar waren,dus wisten wij echt wel dat het hier ook fout zou gaan. Hier hadden wij wel een stempelpost van onze Duitse Oldtimer vrienden uit Neurhede geplaatst.

Dan het kaartlezen; een nieuw onderdeel in de VLV. Ongeveer de helft van de deelnemers ging hier de mist in. De problemen begonnen bij pijltje 10, die had een klein aanhangseltje naar rechts en dat is de clou, u gaat hier eerst links af en dan 3x rechts af, dan komt u van de goede kant door dat pijltje heen en passeert dan 2x onze stempelpost. Het volgende pijltje (no. 11) idem maar dan net andersom. In dit traject hadden wij een geheime controlepost achter dat bushokje neergezet die niks anders deed dan u afvinken en u moest hier dus ook 2x voorbij komen. Oh, Oh, Oh, dit heeft wat zweetdruppels gekost. Ik hoop echter dat u er van genoten en wat van geleerd heeft. Tot slot de regularity’s; die moest u ‘s morgens rijden in 303 seconden en de middagregularity in 300 seconden. De ochtendregularity Is beduidend slechter gereden dan de middagregularity, ik denk dat u ‘s morgens nog niet helemaal wakker was. ‘t Was ook wel vroeg op hè, maar ik dacht zeker de moeite waard, man wat een prachtdag.

Tot slot wil ik alle vrijwilligers, sponsors en deelnemers bedanken voor hun bijdrage aan deze dag. En ik zelf beloof u dat het buffet volgend jaar beter geregeld wordt. Als excuus kan ik aandragen dat er een nieuwe uitbater op het Grand Cafe is gekomen die de zaak, ondanks mijn uitleg en waarschuwing, schromelijk heeft onderschat.

Mijn persoonlijk mooiste moment vond ik toch wel het aanbieden, door de kleinzoon van Dhr. Prins, van uw geschenk als blijk van waardering voor onze inspanning, toen schoot ik toch echt even vol. Zo zie je maar weer, ik ben ook maar een mens.

Graag tot de VOV op zaterdag 24 september 2011.

Uw Ritmeester, Dick van Dijk.

18 mei 2011
Laatste instructies VLV 21 mei 2011
Nog even voor de goede orde;
De permanence is gevestigd in Hotel Parkzicht aan het Museumplein in Veendam

07.15 uur – Starttafel geopend om uw rally bescheiden af te halen
08.00 uur – Briefing van de deelnemers voor de bijzonderheden en de evt. wijzigingen
09.00 uur – Start op nummer vanaf no. 1 enz. om de 40 seconden
10.15 uur – Uiterlijk start laatste deelnemer.

Gemakkelijk doch niet noodzakelijk is het meenemen van: Viltstiftjes, klembord, analoge stopwatch, loupje, lineaaltje, calculator

Het kaartlees gedeelte is gedrukt in schaal 1: 50000, d.w.z. 1 cm op de kaart is in werkelijkheid 500 meter, 2 cm is dus in werkelijkheid 1000 mtr. Oftewel 1 km.

Voor de regelmatigheids trajecten (regularity) kunt u de volgende formule gebruiken;
Afstand x 60 : gem. snelheid = de tijd in mimuten.  U kunt natuurlijk ook een natte vinger uit het raam steken.

Na de lunch wordt er vanaf 13.45 uur NIET op nummer gestart.

In Leer, bij of in het Grand Café waar u de lunch gebruikt, is de starttafel vanaf 13.44 uur geopend.

Daar kunt u, in willekeurige volgorde, uw middag route op vertoon van uw stempelkaart afhalen.

Deze route wordt om de 30 seconden aan de deelnemers uitgereikt, nogmaals op vertoon van uw stempelkaart. U dient zich dus netjes in de rij aan te sluiten met uitzondering van de startnummers 1 t/m 13, dezen hebben gezien hun autobouwjaar voorrang en mogen dus “voorkruipen”. U kunt na het ophalen van de middagroute dus rustig vertrekken omdat de klassementproef onderweg in de middagroute wordt afgewerkt.

Om uiterlijk 14.45 uur moet de laatste deelnemer zijn vertrokken.

HOU HET NETJES EN MAAK ER BIJ DE HERSTART GEEN PUINHOOP VAN

Ten overvloede nog even het volgende; bij het warm buffet is koffie, thee en melk inbegrepen. Alle overige consumpties zoals frisdrank, bier e.d. dient u zelf bij het serveren direkt af te rekenen.

Kijk ook nog even naar algemene en wedstrijdreglementen hier op de site.

Uw Ritmeester, Dick van Dijk

17 mei 2011
Er zijn een aantal deelnemers die de vrijwaringsclausule nog niet hebben getekend. Om oponthoud te voorkomen verzoeken we de volgende equipes vriendelijk zich zaterdag vroegtijdig te melden aan de starttafel: 2, 6, 14, 18, 20, 31, 56, 57, 78, 85, 91, 94 en 108.

16 mei 2011
Verslag van het proefrijden van de VLV op zondag 15 mei 2011
Gisteren, zondag 15 mei, hebben wij met het vrijwilligers-team de complete route van de VLV geïnspecteerd en tussen de middag in Leer het buffet voor u uitgetest. Dat was weer zoals gewoonlijk perfect geregeld, alleen al voor de goulashsoep zou je er bij willen zijn.

Om precies 09.00 uur vertrok de vrijwilligerskaravaan vanaf het Museumplein, zodat ook het geplande tijdschema van gem. 40 km p/uur getest kon worden. Nou, dat was weer Di(c)k voor mekaar. Alles klopte tot in de puntjes zelfs bij het aanwijzen, onder grote hilariteit, van de geheime controle posten achter strobalen en/of boerenkarren. U zult het zaterdag allemaal meemaken.

Het kaartleesgedeelte wordt, zo vermoeden wij, het klapstuk van deze rally. Wij denken dat hier toch wel enige zweetdruppeltjes zullen vallen, maar zeg nou zelf, als er niks fout gaat is er toch ook niks aan.

Wij vinden dan ook dat in tegenstelling tot voorgaande jaren de moeilijkheidsgraad een trapje hoger ligt, maar het is te doen, ook voor de beginnende rallyrijder.

Na de lunch ook weer stipt op tijd uit Leer vertrokken voor een totaal andere (qua landschap) route dan we in de ochtend hadden gereden. Tjongejonge, wat is Groningen toch mooi. Om 16.00 uur waren wij moe maar zeer voldaan terug in Veendam waar de Ritmeester ons nog de laatste instructies gaf voor de grote dag op zaterdag 21 mei as.

WIJ ZIJN ER KLAAR VOOR, U OOK??

14 mei 2011
U kunt a.s. zaterdag vanaf 7:15 uur terecht bij de starttafel in Hotel Parkzicht om uw bescheiden te halen. De briefing is om stipt 8:00 uur en er wordt gestart vanaf 9:00 uur om de 40 seconden. U kunt dus zelf uw starttijd uitrekenen, maar hou wel rekening met eventuele uitvallende equipes.
Nog even wat nuttige tips voor beginnende equipes: neem een klembord en viltstiften (in verschillende kleuren) mee. En als u écht voor de prijzen gaat: een analoge stopwatch. Voor de sportiviteit wijzen we er ook nogmaals op dat gebruik maken van GPS systemen (zoals bijv. TomTom’s en routeplanners op mobiele telefoons) ten strengste verboden is. Zie hiervoor ook art. 9 van de reglementen.

29 april 2011
Nieuws van uw ritmeester
Over 3 weken is het alweer zover. Is uw oldtimer er klaar voor? Want het beloofd weer een geweldige rally te worden.
In tegenstelling tot voorgaande jaren is het ons gelukt om in de komende VLV rally een kaartleesgedeelte in de route aan te brengen. Dit natuurlijk voor meer hilariteit en als training voor u als echte rallyrijders. Het heeft ons heel wat hoofdbrekens gekost om e.e.a. goed op de rails te zetten i.v.m. de logistiek en controleposten. Om te beginnen hebben wij het niet al te moeilijk gemaakt en de route uitgezet op schaal 1:50000.  Ook voor de nieuwkomers onder u moet dit te doen zijn. Verder werken wij dit jaar met meer geheime route controles. Dat houdt dus in dat u o.a. bij de regelmatigheids trajecten wel vanuit stilstand vertrekt maar niet ziet waar u wordt afgeklokt. Als u het bord EINDE TIJDCONTROLE ziet, dan bent u onderweg al door de geheime controle afgeklokt.
En tot slot kunnen wij nu hieronder alvast de doorkomsttijden vrij geven.

De ochtendroute
van
tot
Winschoten 09:30 10:45
Blijham 09:40 11.00
Veele 09:45 11:05
Bourtange 10:10 11:30
Neurhede 10:15 11:35
Borsum 10:20 11:35
Aschendorf 10:40 12:00
Papenburg 11:05 12:25
Leer finish vanaf ± 11:50 13:07
Lunch buffet in Leer vanaf 12:00 14:20
De middagroute van tot
Leer start middagetappe 13:45 15:00
Bunde 14:20 15:35
Bad Nieuweschans 14:27 15:42
Drieborg 14:33 15:48
Finsterwolde 14:47 16:05
Klassementsproef Midwolda 14:55 16:15
Scheemda 15:08 16:23
Zuidbroek 15:20 16:35
Tripscompagnie 15:35 16:50
Veendam finish Museumplein 15:50 17:10
Sluiting finish controle 17:30

21 maart 2011
Voorjaars rally kriebels van uw ritmeester

De complete route voor de VLV 2011 is op een haartje na gevild. Wij zijn er toch weer in geslaagd om nieuwe weggetjes in de route op te nemen, langs en door prachtige natuurgebieden, zowel in Groningen als het grensgebied in Duitsland. U krijgt een blik op de provincie Groningen in al zijn facetten; van bosgebieden, vergezichten, oude vestingwallen en zelfs een blik op de zeedijk gaat u tegen komen.

Op dit moment zijn wij bezig om de laatste puntjes op de I te zetten wat betreft de trajecten voor het klassement. Ook overwegen wij om, na het succes in de Veendam-Oldenburg (VOV) rally van het afgelopen jaar, een kaartlees gedeelte uit te zetten in de VLV.
Aangezien dit nogal enige logistiek en organisatie vergt zijn wij er nog niet helemaal uit, maar de verwachting is dat wij dit wel voor elkaar krijgen.

Wij houden U op de hoogte.

14 februari 2011
Evenals voorgaande jaren wordt het deelnemersveld van de VLV in een aantal klassen verdeeld. In elke klasse worden de best geklasseerde equipes beloond met een beker voor de rijder én de navigator.
Klasse A – bouwjaar t/m 1949, de eerste 3 equipes in deze klasse een beker voor zowel de rijder als de navigator.
Klasse B – bouwjaar vanaf 1950 t/m 1965, de eerste 5 equipes in deze klasse een beker voor zowel de rijder als de navigator.
Klasse C – bouwjaar vanaf 1966 t/m 1979, de eerste 5 equipes in deze klasse ook elk een beker voor zowel rijder als navigator.
Als extra wordt 1 grote beker beschikbaar gesteld voor de winnende equipe van het totaal klassement.

02 februari 2011
We kregen het verrassende nieuws dat de gebroeders Prins uit Schildwolde dit jaar acte de présence zullen geven met hun schitterende T-Ford uit 1911.

31 januari 2011
Vanavond zijn de uitnodigingen voor de VLV 2011 via de mail de deur uit gegaan. Voor rally-rijders die niet in ons bestand voorkomen was het inschrijfformulier ook te downloaden in PDF-formaat.

22 januari 2011
Er wordt al weer met hart en ziel gewerkt aan de organisatie van de VLV op zaterdag 21 mei. Er is over modderige paden geploeterd, er zijn afspraken gemaakt met gemeentes en de eerste routes staan al weer op papier. Over anderhalve week start de inschrijving. Check deze pagina vanaf 1 februari!

  • Archief