14 mei 2007
Een dag te vroeg of een week te laat, wie zal het zeggen. Ondanks het slechte weer van afgelopen zaterdag toch maar 3 afbellers wegens ziekte cq. motorpech, dat zegt wat mij betreft toch wel iets over de kwaliteit van de rally. Langs deze weg wil ik graag alle medewerkers en zeker ook alle deelnemers en sponsors bedanken voor hun inbreng aan deze geslaagde rallydag.
Met vriendelijke rallygroet,
Dick van Dijk

09 mei 2007
Wij verzoeken u a.u.b. op tijd naar Veendam komen omdat het Museumplein een beetje moeilijk te bereiken is i.v.m. wegwerkzaamheden in het centrum. Eigenlijk is het plein alleen maar te bereiken via het Beneden Westerdiep, Verl. van Beresteynstraat.

Dhr. Altena meldde vandaag dat hij helaas niet met de Austin Healey kan komen i.v.m. pech. Zelf komt hij wel, maar dan met een Bentley Special uit 1936.

08 mei 2007
Nog even voor de duidelijkheid: de starttafel (om uw routebescheiden op te halen) is zaterdag vanaf 07:30 uur open. De briefing is exact om 08:15 uur en vanaf 09:00 uur wordt er op nummervolgorde om de 40 seconden gestart. Wij wensen u een fantastische rallydag!

06 mei 2007
De vrijwilligers hebben vandaag de route van de VLV getest en gecontroleerd en uiteraard trapten ook zij in de instinkertjes en valletjes van de ritmeester, natuurlijk onder grote hilariteit van iedereen. De algemene conclusie van de vrijwilligers was; weer een fantastisch mooie route en alles was weer tot in de puntjes verzorgd. Zij zijn er helemaal klaar voor. De lunch (warm en koud buffet) in Leer bij het Grand Cafe, waar ook de deelnemers zaterdag a.s. het zelfde voorgeschoteld krijgen, was werkelijk TOP en verdiend zeker een extra vermelding. Zij krijgen er zelfs nog koffie,thee of melk bij geserveerd. Andere drankjes moeten de deelnemers zelf betalen en bij het serveren gelijk afrekenen, dit even voor de goede orde.

05 mei 2007
Goed nieuws voor de navigators! Er zijn dit jaar voor de navigators van de winnende equipes ook bekers beschikbaar! TIP voor navigators: Neem in elk geval een klembord, viltstift, pen, o.i.d. mee. Een analoge chronometer/horloge is ook erg handig (digitaal is verboden!) en vergeet een eventuele leesbril niet.

28 april 2007
De rally is dit jaar wat betreft de prijzen in 3 klassen opgedeeld. Te weten; 3 bekers voor de bouwjaren t/m 1950 (17 deelnemers) 5 bekers voor de bouwjaren 1951 t/m 1965 (30 deelnemers) en 5 bekers voor de bouwjaren 1966 t/m 1980 (63 deelnemers) en 1 beker extra voor de totaalwinnaar. Verder zijn er voor de nummers 1, 2, en 3 van het totaalklassement 3 dagarrangementen (1e prijs t.w.v. € 137,= ;  2e prijs  t.w.v. € 90,=  en de 3e prijs t.w.v. € 41,= ) beschikbaar gesteld door Fontana Bad Nieuweschans.

16 april 2007
In tegenstelling tot vorige berichtgeving hierover versturen we in week 17 de reglementen en dergelijke voor zover mogelijk via e-mail i.p.v. via de post.

07 april 2007
Voor de supporters en toeschouwers volgt hieronder een lijstje met doorkomsttijden.

Veendam (start) 09.00 – 10.15 uur
Winschoten 09.15 – 11.00 uur
Blijham 09.35 – 11.15 uur
Rhede 09.50 – 11.40 uur
Aschendorf 09.55 – 11.45 uur
Papenburg 10.15 – 12.05 uur
Ihrhove 10.40 – 12.25 uur
Leer 11.00 – 12.45 uur (13.00)
Middagtraject
Leer (start) 14.00 – 15.15 uur
Bad Nieuweschans 14.15 – 16.10 uur
Beerta 14.40 – 16.26 uur
Scheemda 15.00 – 16.45 uur
Veendam 15.30 – 17.15 uur

21 maart 2007
De planning: ’s Morgens start om 09.00 uur op het Museumplein. Route: Veendam, Winschoten, Blijham, Rhede, Aschendorf, Papenburg, Leer. Lunch in Leer en herstart v.a 14.00 uur vanaf het Denkmalplatz in het centrum van Leer via Bunde, Bad Nieuweschans, Beerta, Scheemda, Meeden naar Veendam. Finish op het Museumplein v.a. plm 15.40 uur tot plm. 17.00 uur. De deelnemers krijgen voor het klassement 2 tijdproeven bij de 2 starts en onderweg 3 regelmatigheids trajecten + natuurlijk een aantal stempelposten cq. controleposten met en zonder verrassingen. Al met al weer een bijzondere mooie route met diverse landschappen en ook vergezichten zoals dat in Oost Groningen nog gebruikelijk is.

19 maart 2007
Für unsere geehrten Deutschen Gäste haben wir jetzt das ‘Wedstrijdreglement’ in  Deutsche Übersetzung. And we now have an English version of the Regulations and Assessmet-Table for our English guests!

27 februari 2007
De deelnemerslijst voor de VLV is beschikbaar! Bekijk hier de deelnemers (en de wachtlijst).

07 februari 2007
Er zijn helaas inschrijvers die (bewust of onbewust) een verkeerd bouwjaar van hun oldtimer opgeven. De kentekens worden via de RDW door ons gecontroleerd en bij bewuste malversaties worden deze inschrijvers van deelname uitgesloten!

06 februari 2007
Kuurcentrum Fontana Nieuweschans heeft 3 geweldige prijzen beschikbaar gesteld; 3 arrangementen voor 2 personen, waarvan de 1e en 2e prijs ook nog eens voorzien zijn van een afsluitend diner voor 2 personen. Tevens krijgen alle deelnemers aan de rally van Fontana een kortingbon.

29 januari 2007
Er zijn sinds vandaag al 49 plaatsen bezet door snelle inschrijvers. Het loopt dus storm!
We zijn van plan zoveel mogelijk bevestigingen en dienstmededelingen via e-mail te gaan versturen. Als u uw e-mailadres nog niet heeft doorgegeven kan dat via info@noordelijk-oldtimer-promotie.nl (adres bestaat niet meer!). De reglementen en dergelijke worden in week 17 via de post verstuurd. Mocht u in die week niets hebben ontvangen, neem dan contact met ons op.

27 januari 2007
Eergisteren zijn de inschrijfformulieren voor de VLV 2007 de deur uitgegaan naar het vaste adressenbestand. Het formulier is ook te downloaden als PDF.
Stuur, fax of e-mail dit naar: Dick van Dijk, Delf 105, 9642 JK Veendam. Fax (0598) 6353 88. E-mail info@noordelijk-oldtimer-promotie.nl (adres bestaat niet meer!). Schrijf zo snel mogelijk in, want vol = vol!

12 januari 2007
De Engelse Crossley club heeft toegezegd dit jaar ook weer met een delegatie mee te doen. De rally heeft dus een internationale allure.

21 december 2006
De nieuwe editie van de VLV heeft een bijzondere gast! De heer Harm Altena met zijn speciaal geprepareerde Austin Healey 3000 MKIII waarin hij de Amsterdam-Beijing rally 2006 heeft gereden.

  • Archief